Πόσο σημαντικές είναι οι διατάσεις σε αθλητές υψηλού επιπέδου

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι διατάσεις έχουν σημαντικά οφέλη για την απόδοση ενός αθλητή. Όποιο άθλημα και να κάνετε, οι διατάσεις είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απόδοσή σας.

Πολλοί κορυφαίοι αθλητές έχουν ενσωματώσει τις διατάσεις στις προπονήσεις τους.

Οι διατάσεις πρέπει να ενσωματώνονται στη καθημερινή προπονητική ρουτίνα, καθώς οι διατάσεις μπορούν να ενισχύσουν την γκάμα των κινήσεων γύρω από μία άρθρωση, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε περισσότερο δυναμικές ασκήσεις και καλύτερη τεχνική σε συγκεκριμένα αθλήματα.

Γιατί να κάνετε διατάσεις

1. Βελτίωση της ευελιξίας

Οι διατάσεις όταν γίνονται πριν από κάθε προπόνηση και όχι σποραδικά, βελτιώνουν την ευελιξία μας, το οποίο μας βοηθάει στην συνολική υγεία μας. Η μεγαλύτερη ευελιξία μας βοηθάει να εκτελούμε πιο εύκολα καθημερινές δραστηριότητες με σχετική ευκολία.

2. Αυξάνει την γκάμα των κινήσεων

Το να μπορέσετε να κινήσετε μια άρθρωση στην πλήρη της γκάμα, σας δίνει μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης. Έρευνες έχουν δείξει ότι και οι στατικές αλλά και οι δυναμικές διατάσεις είναι αποτελεσματικές εξίσου.

Το να εκτελείτε διατάσεις πριν από κάποιο είδος άσκησης έχει αποδειχθεί ότι προετοιμάζει τους μυς για την δραστηριότητα που θα κάνετε. Επίσης μπορεί να βελτιώσει την απόδοση σε έναν αγώνα ή άσκηση.

Το να εκτελείτε διατάσεις σε καθημερινή βάση ίσως βελτιώσει τη κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Καλύτερη κυκλοφορία του αίματος σημαίνει ότι θα μπορέσουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών να περάσουν σε όλο το σώμα πιο εύκολα και ταυτόχρονα, θα αποβληθούν πιο γρήγορα τα επιβλαβή συστατικά από τους μυϊκούς ιστούς του σώματος, το οποίο τελικά θα επιταχύνει τον χρόνο ανάρρωσης.

Οι ανισορροπίες στους μυς είναι συχνές και μπορεί να οδηγήσουν σε κακή στάση σώματος. Μια έρευνα έδειξε ότι ο συνδυασμός ενδυνάμωσης και διάτασης συγκεκριμένων ομάδων μυών μπορεί να μειώσει τον μυοσκελετικό πόνο και να βοηθήσει στην σωστή ευθυγράμμιση του σώματος.

Οι σφιγμένοι μυς μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των κινήσεών σας. Όταν συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να κουράσετε τους μυς στη πλάτη.

7. Καταπολέμηση του στρες

Όταν νιώθετε στρες, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι μυς σας να είναι σφιγμένοι. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μυς σφίγγονται ως αντίδραση στο φυσικό και συναισθηματικό στρες.

Εστιάστε σε περιοχές όπως λαιμός, ώμοι και άνω πλάτη για να νιώσετε περισσότερη χαλάρωση.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μυς συνεχώς συστέλλονται και διαστέλλονται. Οι διατάσεις  βοηθούν στην έκταση των μυών και στη χαλάρωσή τους, κάτι το οποίο μεγιστοποιεί την αλληλεπίδραση των μυών στην επόμενη προπόνηση.

Το να κάνετε διατάσεις μία ημέρα μόνο δεν θα σας δώσει από μόνο του την ευελιξία που επιθυμείτε. Πρέπει να το κάνετε κάθε μέρα πριν από κάθε προπόνησή σας, για να δείτε τα μέγιστα αποτελέσματα.

Σου φάνηκαν χρήσιμα αυτά τα tips; Γράψε μας στα σχόλια!

Εάν χρειάζεσαι τις κατάλληλες συμβουλές, ακολούθησε το @giorgoskazazidis και στο Facebook θα με βρεις στο Kazazidis Giorgos International Fitness Presenter.

Για εγγυημένα αποτελέσματα στις προπονήσεις σου, επικοινώνησε άμεσα μαζί μου!

Recent Posts

Follow Me

From my Youtube Channel